EPTE behandeling: effectieve oplossing voor pijnverlichting en snel herstel

EPTE therapie voor peesontsteking knie

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie en is een behandelmethode speciaal ontwikkeld voor behandeling van chronische peesontstekingen van de knie, de schouder, elleboog en de achilles.

Hoe EPTE therapie werkt en wat u kunt verwachten

Wanneer uw therapeut een chronische peesontsteking heeft gediagnostiseerd middels functieonderzoek en/of echografie kan hij EPTE inzetten als behandelmethode. Onder geleide van echografie brengt uw therapeut op de plaats van de ontsteking of in het overbelaste gebied een dunne naald in. De naald is vergelijkbaar met een naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal stroom geleiden precies in de kern van het probleemgebied voor ongeveer 90 seconden. De lage intensiteit electrische stroom zet meerdere processen in gang die leiden tot weefselherstel. Zo wordt de bloedcirculatie verbeterd en wijzigt de PH-waarde van zuur naar neutraal. Beide reacties stimuleren aanmaak van nieuw peesweefsel.

Blessures en klachten die met EPTE therapie kunnen worden behandeld

Pezen herstellen over het algemeen trager dan bijvoorbeeld spieren. Een overbelasting of een ontsteking van de pees kan voorkomen in de knie, schouder en de achilles. Heeft u langdurige klachten die al langer dan 3 maanden aanwezig zijn? De volgende aandoeningen komen dan in aanraken voor een EPTE behandeling:

• achillespeesontsteking
  • tenniselleboog, epicondylitis lateralis
  • kniepeesklachten, patellapeesontsteking
  • schouderklachten obv supraspinatus peesontsteking

De voordelen van EPTE therapie

• nauwkeurige lokalisatie middels echografie
  • uw gezond weefsel wordt ontzien
  • de behandeling is zeer snel effectief, vaak minder pijn na 3 tot 5 behandelingen
  • groot slagingspercentage

Na twee á drie behandelingen is te verwachten dat er reductie van de pijn optreedt en de belasting langzaam opgebouwd kan gaan worden.  Om 100% belasting te kunnen realiseren dienen er nog 6 tot 8 behandelingen plaats te vinden in combinatie met een oefenprogramma.

Binnen onze praktijk wordt de EPTE behandeling verzorgd door Onno HouwerIris van den Berg en Dirk-Jan Bouwman. Zij zijn een gecertificeerd EPTE therapeut.

Wilt u meer informatie over de EPTE behandeling?

Dan kunt u contact opnemen met de praktijk in Apeldoorn (055-3605681) of een e-mail sturen naar info@houwerenruijs.nl. U kunt ook online een afspraak maken voor EPTE therapie.