EPTE

EPTE staat voor Percutane, Electrolyse Therapie en is de nieuwste en meest innovatieve behandelmethode speciaal ontwikkeld voor behandeling van chronische peesontstekingen, van de knie, schouder elleboog en de achilles.

EPTE in het kort

Wanneer uw therapeut een chronische peesontsteking heeft gediagnostiseerd middels fysiek onderzoek kan hij EPTE inzetten als behandelmethode. Onder geleide van echografie brengt uw therapeut op de plaats van de ontsteking of in het overbelaste gebied een dunne naald in. De naald is vergelijkbaar met een naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal stroom geleiden precies in de kern van het probleemgebied voor ongeveer 90 seconden. De lage intensiteit electrische stroom zet meerdere processen in gang die leiden tot weefselherstel. Zo wordt de bloedcirculatie verbeterd en wijzigt de PH-waarde van zuur naar neutraal. Beide reacties stimuleren aanmaak van nieuw peesweefsel.

Chronische klachten

Pezen herstellen over het algemeen trager dan bijvoorbeeld spieren. Een overbelasting of een ontsteking van de pees kan voorkomen in de knie, schouder en de achilles. Heeft u langdurige klachten die al langer dan 3 maanden aanwezig zijn? De volgende aandoeningen komen dan in aanraken voor een EPTE behandeling:

• Achillepees tendopathie
  • Tenniselleboog, epicondylitis lateralis
  • Kniepeesklachten, patellapees tendopathie
  • Schouderklachten obv Supraspinatis tendopathie

Voordelen van EPTE

EPTE heeft tal van voordelen. Onze therapeuten hebben EPTE ondergaan tijdens de opleiding. Zij benoemen het gevoel als onaangenaam, herkenbare pijn van de klacht is vergelijkbaar.

De voordelen op een rij:

• Nauwkeurige lokalisatie middels echografie
  • Uw gezond weefsel wordt ontzien
  • De behandeling is zeer snel effectief, vaak minder pijn na 3 tot 5 behandelingen
  • Groot slagingspercentage

Veel gestelde vragen:

Hoelang duurt het voordat ik resultaat mag verwachten?

Na twee a drie behandelingen is te verwachten dat er reductie van de pijn optreedt en de belasting langzaam opgebouwd kan gaan worden.  Om 100% belasting te kunnen realiseren dienen er nog 6 tot 8 behandelingen plaats te vinden in combinatie met een oefenprogramma.

Mag ik na de behandeling sporten?

Sporten is vaak het doel en haalbaar, afhankelijk van de inspanning die u zelf doet middels oefeningen en opbouwen. Sport op advies van de behandelend therapeut.

Maak een afspraak

Binnen onze praktijken in Apeldoorn wordt de EPTE behandeling verzorgd door Onno Houwer en Twan Verboom. Zij zijn beide gecertificeerde EPTE therapeuten. Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met de praktijk (055-3605681) of een e-mail sturen naar info@houwerenruijs.nl. Voor het maken van een afspraak, klikt u op de 'maak een afspraak button' boven aan de pagina.

Indien u een aanvullende verzekering heeft afgesloten worden behandelingen voor fysiotherapie en/of manuele therapie meestal geheel of gedeeltelijk vergoed door uw zorgverzekeraar.

Meer info over Vergoedingen fysiotherapie