EPTE

EPTE staat voor Percutane, Electrolyse Therapie en is de nieuwste en meest innovatieve behandelmethode speciaal ontwikkeld voor behandeling van chronische peesontstekingen, van de knie, schouder elleboog en de achilles.

EPTE in het kort
Wanneer uw therapeut een chronische peesontsteking heeft gediagnostiseerd middels fysiek onderzoek kan hij EPTE inzetten als behandelmethode. Onder geleide van echografie brengt uw therapeut op de plaats van de ontsteking of in het overbelaste gebied een dunne naald in. De naald is vergelijkbaar met een naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal stroom geleiden precies in de kern van het probleemgebied voor ongeveer 90 seconden. De lage intensiteit electrische stroom zet meerdere processen in gang die leiden tot weefselherstel. Zo wordt de bloedcirculatie verbeterd en wijzigt de PH-waarde van zuur naar neutraal. Beide reacties stimuleren aanmaak van nieuw peesweefsel.

Voordelen

EPTE heeft tal van voordelen. Goed om te weten is dat de behandeling niet pijnlijk is. Onze therapeuten hebben EPTE ondergaan tijdens de opleiding. Zij benoemen het gevoel als onaangenaam, maar zeker niet als pijnlijk.

De voordelen op een rij:

• Nauwkeurige lokalisatie middels echografie
  • Uw gezond weefsel wordt ontzien
  • De behandeling is zeer snel effectief, vaak minder pijn na 3 tot 5 behandelingen
  • Groot slagingspercentage

Binnen onze praktijken in Apeldoorn wordt de EPTE behandeling verzorgd door Onno Houwer en Twan Verboom. Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met de praktijk (055-3605681) of een e-mail sturen naar info@houwerenruijs.nl. Voor het maken van een afspraak, klikt u op de 'maak een afspraak button' boven aan de pagina.

Indien u een aanvullende verzekering heeft afgesloten worden behandelingen voor fysiotherapie en/of manuele therapie meestal geheel of gedeeltelijk vergoed door uw zorgverzekeraar.

Meer info over Vergoedingen fysiotherapie